Webnamek

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default color
  • black color
صفحه اصلی سياست يك مباحثه درباره اسرائيل

يك مباحثه درباره اسرائيل

آنان كه خبرها را دنبال مي كنند قطعا خبر حمله ارتش اسرائيل به كاروان بين المللي كمك رساني به مردم غزه را خوانده و يا شنيده اند. برخورد دولت اسرائيل با اين گروه صلح طلب و امداد رسان واكنش هاي گسترده اي نزد افكار عمومي جهان بوجود آورده است. البته دولت هاي غربي متاسفانه همان طور كه از آنان انتظار مي رود همواره نسبت به مسائل حقوق بشري بي تفاوت هستند و بالاخص در قبال رفتار دولت اسرائيل هميشه سكوت اختيار كرده اند، اين بار نيز تنها به ابراز تعجب و تاسف بسنده كرده اند. 

 

اين اتفاق اگر از دريچه سياسي نگريسته شود خدعه و آلودگي به همراه مي آورد و ديدگاه كاملا يكسويه و مغرضانه خواهد داشت. اما اگر بخواهيم بي طرفانه و منصف به رفتار دولت اسرائيل نگاه كنيم، اين دولت را بايد با دولت احمدي نژاد مقايسه كنيم كه هر دو دولت جنايتكار و خشونت طلب هستند كه تنها با جنگ افروزي و دشمن تراشي حيات سياسي دارند. 

 

كامنت كوتاهي براي يورش ارتش اسرائيل به امدادگران بين المللي نوشتم كه واكنش دوستي را به همراه داشت و سعي كرديم در چند كامنت يكديگر را مجاب كنيم. البته نتيجه اي جز طنزي نداشت كه متهم به پيروي از "آقا" شدم، اما به واقع بر اين اعتقادم كه نبايد از دايره انصاف خارج شد و همه مسائل را سياسي ديد. وقتي مسئله حقوق بشر به سياست آلوده شود، ديدگاه ديگر منصفانه نخواهد بود. 

 

نظرم درباره حمله اسرائيل و كامنت دوست عزيزم و در پي آن جواب هايم را در ادامه مي گذارم تا شما نيز در اين بحث ما شريك شويد و اگر مايل بوديد در اين بحث شركت نمائيد.

 

>> اسرائيل، هر روز منفورتر از ديروز.../ واقعا دنيا تا چه زمان بايد تاوان جنايت در هولوكاست را بدهد؟ / سكوت كشورهاي غربي در قبال حمله وحشيانه اسرائيل به كاروان بين المللي صلح شرم آور است!<<

 

يك دوست: اما اسراییل قبلا به این کشتی ها اعلام کرده بود که اجازه ورود ندارند بنابراین جای تعجب نداره

به نظر من این اشتباه کشتی ها امدادرسان بود که عازم شدند 

 

جوابم: رفيق! كشتار امدادرسانان بين المللي توسط ارتش اسرائيل هيچ توجيهي ندارد. درست است كه دولت اسرائيل هشدار داده بود، اما روش هاي ديگري براي متوقف كردن اين كشتي ها بود كه به نظرم آن روش ها هم درست نبود. چرا كماندوهاي اسرائيلي در قبال يك كاروان صلح طلب و كمك رسان از سلاح استفاده كردند؟ من به هيچ عنوان موافق اين رفتار جنايتكارانه اسرائيل نيستم و برايم قابل قبول نيست توجيهات اسرائيلي ها و طرفداران شان.

 

يك دوست: ببینيد من مخالف روش اسراییل در توقف کشتی ها هستم اگرچه این رفتار از دولت اسراییل که به راحتی 3000 نفر را در غزه کشت قابل پیش بینی بود اما میخوام بگم زمانی که غزه تحت محاصره اسراییلی ها است و اجازه ورود و عبور هیچ فردی بدون مجوز اسراییلی ها داده نمی شود این چه اقدامی است که کشتی های نجات انجام دادند. این ماجراجویی است و دوم اینکه نباید با محاصره غزه با نگاه احساسی برخورد کرد حتی مصر که در همسایگی غزه است چنین اقدامی انجام نمیده حالا چرا یکدفعه این عملیات انجام شد راهش این نبود و نتیجه ان در بهترین شرایط برگشت کشتی ها بدون رساندن کمک ها بود که خوب اسراییل روش ها خشونت امیز را ترجیح میدهد. 

 

جوابم: بررسي تصميم اين كاروان يك مسئله ديگري ست. مهم رفتار دولت اسرائيل است. اين حركت اسرائيل ثابت كرد كه آنان بسياري از ادعاهاي شان مبني بر مقابله فلان گروه و يا دسته و يا حتي كشور با اسرائيل مزخرف است. دولت اسرائيل با دنيا سر جنگ دارد و اين جنگ طلبي اش است كه منطقه را به آتش كشيده است. آنان به هيچ كس رحم نمي كنند. حتي به امدادرسانان. دردآورتر اين است كه وقيحانه دروغ مي گويند كه از خودشان دفاع كرده اند. به نظرم دولت اسرائيل به همان اندازه براي دنيا خطرناك است كه دولت احمدي نژاد! هر دو خطرناك ترين در جهان هستند و هر دو طالب جنگ و جنگ افروزي.

 

يك دوست: فرهاد جان تو خودت داری میگی دولت اسراییل یک دولت قانونمدار و مدرن مثل سوییس نیست

بنابراین با روش های دمکرات و صلح جویانه نباید با ان روبرو شد روش امدادرسانی غلط بود و به نظر من کسانی که این برنامه را ترتیب دادند به همان اندازه دولت اسراییل مقصر هستند.

 

جوابم: درست است كه دولت اسرائيل همانند دولت سوييس نيست اما كمتر كسي گمان مي كرد كه دولت اسرائيل اينچنين وحشيانه با يك گروه امدادرسان برخورد كند. به نظرم ماهيت واقعي اسرائيل در اين عمل جنايتكارانه براي افكار عمومي جهان روشن شد و چه درست، چه غلط، اين تنها دستاورد حركت اين كاروان صلح طلب بود. يك نكته در رابطه با رفتار كاروان امدادگران؛ خشن ترين و تند ترين دولت ها با گروه هاي صلح و امدادرسان چنين برخورد ناجوانمردانه اي نكردند كه اسرائيل انجام داد. اسرائيل مي توانست موتور كشتي ها را از كار بياندازد و يا اينكه موانع براي كشتي ها ايجاد كند. آنوقت اصرار به ورود و خسارت احتمالي توجيهي نداشت. اما دست به سلاح بردن و شليك كردن به سمت افرادي كه هيچ سلاحي [حتي سرد] در دست ندارند، عين جنايت جنگي ست. اسرائيل ماهيت واقعي خود را در اين حركت ناجوانمردانه به جهانيان نشان داد. 

 

يك دوست: اینقدر تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه نکن کلمات آقا را همه اش استفاده می کنی :)

 

جوابم: پارازيت زياد است. همه سايت ها را هم بسته اند. مجبورم يا سيماي ضرغامي را ببينم و يا فارس نيوز را چك كنم. :))

افزودن جدید جستجو
فرهاد   |2010-06-07 04:52:43
آقا چرا جوابای ما رو نزاشتی :D
-------------
فرهاد
رجبعلي:
فرهاد جان! چون مي خواستم تنها مباحثه
من با ايشان باشد. شما كه با من هم نظر هستي
رفيق!
nassir   |2010-06-03 06:32:00
چطور ما می‌تونیم بریم عراق دنبال پژاک و حتا
دختر ۱۴ ساله رو بکشیم و دهکده‌هاشون رو خراب
کنیم که تجاوز آشکار به خاک همسایه هست ولی‌
اگر این کارو دیگران بکنم واا حسین سر
میدهیم.
-------------------
فرهاد رجبعلي:
اگر مطلب
را يك بار ديگر بخوانيد نوشته ام كه هر رو دولت
فعلي ايران و اسرائيل به يك اندازه در جهان
خطرناك هستند.
ممنون كه نظر داديد.
بابک   |2010-06-03 06:26:56
با درود
من هم مثل بقیه اعتقاد دارم مسئله
فلسطین به ما ربطی نداره. اگر می گویید انسان
دوستی است پس چرا دارفور نه؟ این جا یک سری
کشتی که معلوم نبوده محموله اش چی بوده قصد
شکستن محاصره غزه را داشته و در درگیری عده ای
کشته شده اند. تو آبهای بین المللی یا توی
آبهای اسرائیل خدا می دونه و جای بحث است.
در
دارفور در خاک سودان مسلمانان دارند نسل کشی
می کنند و هیچ مسلمانی فریاد وامصیبتا نمی
دهد. چرا؟!؟!
همین چند وقت پیش ارتش تایلند مثل
برادران بسیجی مردم بی سلاح را کشتند و هیچ
اعلامیه از روشنفکران مذهبی ما صادر نشد؟
چرا؟؟
ارتش اسرائیل خیلی خشن عمل می کنه ولی
اقلا در مقابل دشمنانش خشن عمل میکنه! کسانی
که می خواهند همه شان را از مرد و زن و بچه
بریزند تو دریا. واقعا اگر زمان جنگ ایران و
عراق بود و یک کشتی صلح می خواست محاصره یکی از
ارتشهای عراق را بشنکه باز شما همین احساسات
را داشتید؟؟
در دارفور و تابلند و ایران
نیروی نظامی مردم بیگناه و بی سلاح خودش را به
خاک و خون میکشه!! به نظر من خیلی فرق است بین
اینها.
مردم ما تو مناطق محروم با سختی زندگی
می کنند و پول نفت خرج حزب اله و حماس میشه. هیج
فکر کرده اید این دو هزینه های خود را از کدام
منابع مالی تامین می کنند؟؟؟
تا کی ما باید
تاوان رویاروی روسیه و چین با غرب را بپردازیم
خدا می داند.
--------------------
فرهاد رجبعلي:
دوست
عزيز! قطعا جنايت و كشتار در هر نقطه اي از
جهان كه رخ دهد از نظر من محكوم است. اما شما
چرا نمي خواهيد قبول كنيد كه اين محموله كاملا
امدادي و انسان دوستانه بوده و اصلا حامل سلاح
نبوده. ارتش اسرائيل مي توانست اين كشتي ها را
بدون خشونت بازرسي نمايد. يا اصلا با
راهكارهاي ديگر اجازه ورود ندهد. بعد اينكه به
نظر شما حمله به كشتي يك كشور در آبهاي بين
المللي يك نوع راهزني محسوب نمي شود؟
ممنون
بابت اينكه در بحث شركت كردي رفيق!
adam   |2010-06-01 21:04:10
اول از همه هیچ موقعه دولت اسرایل را با
قاتلینی که ایران را رهبری میکنند مقایسه
نکنید کشور اسرایل از همه لحاظ یک کشور
دموکرات در خاور میانه میباشد حتی کسانی که به
جرم کشتار دست جمعی دستگیر مشوند از همه مزایا
که یک نفر زندانی باید داشته باشد انها
استفاده میکنند. بیش از چهار سال است خماس یک
سرباز اسرایلی را دراسارت دارند و به دستور
ارباب های خود در ایران اجازه ملاقات این
سرباز را به هیچ کس نمیدهند.
من مطمین هستم
انهایی که دوران جنگ ایران و عراق را به یاد
دارند میدانند موشک بر سر ادم امدن چه حالتی
در انسان به وجود میاورد دولت اسراییل حق
استفاده همه امکانات را برای دفاع از مردم
کشورش را دارد و خواهد داشت
------------------
فرهاد
رجبعلي:
ممنونم بابت شركتت در بحث دوست عزيز
Afshin   |2010-06-01 19:39:49
نکته اصلی این است که کشتی در آبهای بینالمللی
بود و اسرائیل حق تجاوز به ان را نداشت.
اسراییل میتوانست کشتی را اسکورت کرده و به هر
بندری که میخواست ببرد ناینکه به ان حمله کند !

به نظر من یسرائل میخواست مثل همیشه با مشت
آهنین با مخالفینش بر خورد کند که بعد از این
کسی جرات نکند که به کمک مردم غزه بیاد. در
واقع IDF میخواست یک زهره چشم بگیره و ی دهان
کجی هم به ترکیه بکنه ام انگاری از دستشان در
رفت و مثل همیشه تند روی کردند!
-------------
فرهاد
رجبعلي:
با نظرت كامل موافقم رفيق! ممنون كه
نظرت را نوشتي.
KAVEH  - اسراییل حامی آخوندا   |2010-06-01 18:21:52
با سلام
ما دو تا ویدیو دیدیم یکی وقتی
سربازان اسراییل جهت بازرسی وارد کشتی ترک
شدند و مورد حمله قرار گرفتند. و ویدیو بعدی
حمله اسراییل به کشتی بود. من دل خوشی از
اسراییل ندارم چون حامی جمهوری اسلامی است.و
دوست هم ندارم در این مورد بحث کنم. ولی حقیقت
این است بعد از فروپاشی ابرقدرت شرق میبایستی
ابر قدرت دیگری در دنیا باشد تا غربیها اسلحه
های خود را بفروشند. بهترین گزینه فعلا دنیای
اسلام طالبانی است که روز بروز در منطقه رشد
میکند اول ایران بعد پاکستان بعد افغانستانو
بعد عراق و حالا ترکیه و کشور مفلوک بعدی
معلوم نیست. ولی هرچه هست مردم کشورهای اسلامی
باید هزینه سنگینی را پرداخت نمایند تا به کی
خدا میداند. تا احمقی مثل احمدی نژاد و
خاینینی مثل خمینی و خامنه ای و .. هستند
غربیها در اسایش زندگی میکنند.
-----------
فرهاد
رجبعلي:
ممنون كه در بحث مشاركت كردي دوست
عزيز!
آناهیتا   |2010-06-01 18:18:21
دوست عزیز من متوجه بودم که اینجا مسئله حمله
به کشتی امدادگران میباشد. اما اینهادرحال
کمک رسانی به فلسطینیها در غزه بودند؟ مگر
اینطور نیست؟
راستش من به هرچیزی که به
فلسطینی ها و عربها مربوط باشه و صدای اعتراض
عده ای از ایرانیهارو دربیاره دیگه حساسیت
پیدا کردم.
نه اینکه بنده پشتیبان چنین اعمال
زننده ای باشم، نخیر، اینها همه جنایته. البته
جنایت در این دنیا کم نمیشه، هم در کشور
خودمون و هم در جاهای دیگه. خصوصا\" که این
جنایات بر آدمهای بیگناه اعمال بشه که دیگه
اصلا\" قابل بخشش و توجیه نیست.

اما ما
نباید تا هر چی که میشه که به فلسطینیها
مربوطه(از جمله همین مسئله امدادرسانی)،
فورا\" دادمون به هوابره.
آولا\" که
ما هنوز درمسائل کشورمون موندیم و قادر به حل
اونا نیستیم، پس انرژیمون را بهتره برای همین
مسئله صرف کنیم.
دوما\" چرا فورا\" به
جنایاتی که در قسمتهای دیگردنیا اعمال میشه
اعتراض نداریم
سوما\" اصلا\" نظر و
محکوم کردن ما چه اهمیتی داره و چقدر پشتیبانی
افکارعمومی دنیا رو داره.
دولتمون که هرنظری
میده، حتی اگر هم درست باشه بقیه دنیا با شک و
تردید بهش نگاه میکنند.
ملتمون هم بهتره که
اول قادر به حل مسائل خودش بشه، بعدا\" به
پشتیبانی و اعتراش این واون مشغول بشه، که
لااقل نظرشون انعکاس مثبت پیداکنه.
امیدوارم
که تونسته باشم نظرم رو بهتون درست توضیح
بدم.
------------
فرهاد رجبعلي:
ممنونم كه وارد
بحث شدي و نظرت را مي نويسي كه كاملا محترم است
آناهيتا خانم عزيز!
ناشناس   |2010-06-01 18:22:46
به نظر من دولت اسرایل حق داشت. ببینید وقتی
کسی میخواهد با موجودیت و شخصیت شما بازی کند
و دفاع شما از خودتان را ارزیابی کند شما حق
دفاع دارید و گچونگی ان هم به برداشت شما از
اوضاع داردو یک متجاوز به حریم خصوصی من (خانه
ام) مجرم است چه در بزند و به زور بخواهد بیاید
تو چه در نزند و غافلگیر کند و پاسخ من در هر دو
مورد تقریبا یکسان است و نمیگویم چون تو در
زدی ایراد ندارد بیا تو. این گروه مثلا صلح طلب
اولین کارش باید احترم به قوانین بین المللی
باشد. انهم برای کمک به یه کروه تروریست. در
ضمن این مربوط به مسایل حقوق بشری داخلی
اسراییل اگر بود بازم راه به جایی میبرد اما
در مورد دو کشور در حال جنگ است که یکی خود را
در محاصره دشمنان میبیند و کوچکترین ضعش ممکن
است به جری شدن همسایگانش
بیانجامد.
-----------------
فرهاد رجبعلي:
ممنون
رفيق بابت نظرت كه برايم كامل محترم است.
بابک مهرانی   |2010-06-01 10:47:49
این اتفاق در آبهای بین المللی افتاده
ست
تیتر اکثر رسانه ها حاکی از پیاده شدن
سربازان اسرائیلی در عرشه کشتی صلح م باشد که
تجاورز به حقوق بین المللی و حقوق بشر
ست.


بر اساس تمام شواهد اسرائیل ارتباط
سرنشینان کشتی و قایق ها را با تمام جهان قطع
کرده تا بتواند دروغ های خود منحصرا پخش نماید
که تازگی ندارد.
-----------------
فرهاد
رجبعلي:
ممنون كه نظرت را نوشتي بابك گرامي!
آناهیتا   |2010-06-01 05:08:04
با سلام.با این همه مسئله و مشکلاتی که برای
مردم خودمون و جود داره، چرا شما وقت و انرژیت
را میگذاری برای فلسطینیها؟
مگراونا کم
پشتیبان دارند؟ مگرتعداد عربها کافی نیست
برای حمایت از اونها ؟
اونا چه موقع از مردم
ایران پشتیبانی کردند؟
چراغی که به خانه
رواست به مسجد حرام است. لطفا\" اول پیگیر
حقوق خودمون باشیم و به اونا برسیم بعد بریم
دلسوزی برای فلسطینیها و دیگر به قول شما
مظلومان.
انصافا\" مظلومتر از مردم
خودمون هم داریم؟
امدادگران هم خودشون همه
متعلق به کشورهائی هستند که حق و حقوق مردمشون
بهتراز مال ما رعایت میشه و اعتراض مارالازم
ندارند.
----------------
فرهاد رجبعلي:
ابتدا ممنون
كه در بحث شركت كردي خانم آناهيتا عزيز.
ببينيد اين كارواني كه مورد حمله مسلحانه
واقع شدند اصلا گروه فلسطيني نبودند و از چهل
كشور جهان بودند و مسئله غزه چيز ديگريست.
چنين رفتاري از هر كشوري كه سر بزند محكوم است
به نظرم. با شما كامل موافقم كه متاسفانه
اعراب بيشترين دشمني را با ايراني ها دارندو
هيچ گاه از مردم ايران پشتيباني نكردند. اما
كشتار روز گذشته امدادگران بين المللي واقعا
ربطي به اعراب ندارد.
حسین   |2010-06-01 05:02:12
من برداشتم این است که نظرات شما بیشتر احساسی
است تا تحلیلی و البته اشکالی هم
ندارد.
----------------
فرهاد رجبعلي:
ممنون كه
نظرت را نوشتي و در بحث شركت كردي دوست گرامي
فقط خواهش ميكنم با دو اسم متفاوت كامنت
نگذاريد. چه اشكالي دارد با همان اسم قبلي
مجدد لطف كرده و نظر بدهيد؟
winston  - چرند ننویس     |2010-06-01 04:30:22
اگر یه گروه تروریستی مثل ارتش جمهوریخواه
ایرلند بخواد محموله ای وارد ایرلند شمالی
کنه ایا دولت انگلیس حق بازرسی این محموله رو
نداره؟ اگر سازمان جنداله یا مجاهدین بخواد
به اعضاش کمک کنه دولت ایران جلوشون رو
نمیگیره؟ چرا چرندیات مینویسی. البته از
امثال شما که ضد یهود هستید چیزی غیر این هم
انتظار نمیشه داشت. شرم بر
شما
-----------------
فرهاد رجبعلي:
دوست عزيز!
كارواني كه به سمت غزه حركت كرد از 40 كشور جهان
بود و چطور همه كشورهاي جهان مي توانند
تروريست باشند و اقدام عليه امنيت اسرائيل
بكنند؟ به نظر من يك كاروان امداد رسان كامل
با يك گروه تروريستي فرق دارد. اگر هم اين مهم
براي دولت اسرائيل مشخص نبود چرا اين همه
خشونت اعمال كرد؟ آيا به جا بود؟ من به هيچ
عنوان ضد يهود نيستم و اتفاقا يهويديان را
مردماني با فرهنگ كهن و متمدن مي دانم. اما
سياست دولتش را به هيچ عنوان نمي پسندم.

ممنون كه نظر دادي رفيق!
نظرات
نام:
ایمیل:
 
آدرس سایت:
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

حاضرین در سایت

ما 2 مهمان آنلاین داریم

آمار سایت

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :111
کل بازدید ها :91296